2016 г. - книги за други животни от крайните квартали

Годината се изнизва през комина и бурният вятър я отнася назад в миналото. Докато още не сме я забравили, искаме да ви разкажем за книгите, които открихме през последните дванайсет месеца.

Три от Ники

"Островът на дядо" ме запозна с Бенджи Дейвис на български и веднага ме накара да се влюбя в работата му. Всеки със специален дядо в живота си ще я оцени. Освен темата, грабва също артът, наститен с ярки цветове и красиви детайли. Стискам палци за още заглавия от Дейвис!

"Приказки от крайните квартали" е любопитен книжен проект, който се появи на български през пролетта. Авторът и илюстратор Шон Тан създава първо рисунките - всички те са "остатъци" от предишни негови проекти, - а след години ги обединява и пише по тях къси истории. Крайният резултат е уникален сборник! Гери подробно разказа за него тук.

"Гривесто дете-коте"
е детската книга на Етгар Керет. Виждала съм я многократно, но Дядо Коледа я скри под елахата ми чак тази година. Обичайната щуротия от израелския писател, при когото обаче няма нищо обичайно. Илюстрациите първо стряскат, а на трета страница вече знаеш, че са точните.

Три от Гери


"Моето семейство и други животни"
от Джералд Даръл за пръв път се появява в България много отдавна, но аз я прочетох в изданието на "Колибри". Не съм сигурна дали книгата е точно за деца, въпреки че Джери е малък и обича насекоми. По-нататък ще ви разкажа за любимата ми героиня в книгата - прекрасна старица, която не става от леглото, а около нея се е разстлала великолепната й коса.

"Приключенията на Саламури"
е сред най-любимите ми още от малка, но тази година я прочетох отново. Издадена е през 1980 г. и оттогава не е събрала много почитатели. А е не по-малко значима от книгите на Джани Родари. За Повелителката на светулките и Пастирчето на калинките ви разказах преди време тук.

"Манго и Бамбам: Съвсем НЕ-прасе"
е личното ми откритие за 2016 г., защото бях неин редактор. Топла, нежна и приятелска история за момиченце без приятели и тапир. Манго открива черно-белия Бамбам насред много забързания град, в който живее. Спасява го от прииждащите коли и гневни хора и го кани на бананови палачинки в дома си.

П.П. Сподели в коментар кои са твоите книжни открития през 2016-а? :)

0 коментара:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Алиса в чизми | 2014-2017. Всички права запазени.